Recenzia

14. února 2011 v 17:52 | Laura |  Death Note
Je to príbeh o shinigami Ryukovi a človekovi Yagami Lightovi, ktorí žijú v rozdielnych svetoch a majú spoločný problém - nudu. Light je geniálny študent, ktorý nechce byť iba ďalším géniom, ale chce vyčistiť svet od tých, čo páchajú vraždy a iné zločiny. Ryuka už nebaví jednotvárny život, ktorý vládne vo svete shinigamiov. Všetko je tam stále rovnaké, nič sa tam nemení. Spojí ich to, že Ryuk zhodí svoj Zápisník smrti (Death Note) do ľudského sveta v nádeji, že sa zabaví a Light tento zápisník nájde a zodvihne. Ako už názov zápisníka napovedá, nie je obyčajný. Ak niekto do zápisníku napíše meno človeka, ten dotyčný o 40 sekúnd zomrie. Light spočiatku neveril, že zápisník skutočne funguje, ale po niekoľkých testoch zistil, že naozaj funguje. Od momentu, keď sa stal majiteľom zápisníka bol sprevádzaný Ryukom, ktorý musel byť pri zápisníku, ale ani sa tomu nebránil, pretože sa bavil ako nikdy predtým. Netrvalo dlho a Light začal s jeho pomocou zabíjať zločincov po celom svete. Najskôr sa to považovalo len za sériu infarktov, ale neskôr si začali ľudia uvedomovať, že ich niekto zabíja. Keď si už vyšetrovatelia nevedeli dať rady, povolali na pomoc génia, ktorý doteraz vyriešil všetky záhady sveta. Začína sa tak súboj dvoch géniov a prvý, koho identita bude odhalená, prehrá. Death Note obsahuje mnoho geniálnych ťahov, dedukcií, či už zo strany Lighta alebo spomínaného geniálneho detektíva, ktorý si hovorí :L: .
Do príbehu sa postupne zapája mnoho nových postáv, ktoré neraz poriadne sťažia situáciu jednej zo strán. Príbeh je postavený veľmi dobre a má veľmi rýchly spád. V Death Note nie je jediná časť, v ktorej by sa niečo podstatné neudialo (čiže žiadne fillery). Tak ako dej pokračuje, misky váh sa kolíšu zo strany Lighta na stranu :L: a niekedy je to veľmi napínavé.

1 člověk ohodnotil tento článek.